FİT VÜCUDUN FORMÜLÜ

1983, İstanbul doğumlu Demirhan Çemberci, Marmara Üniversitesi Spor Yöneticiliği mezunu. Nine Performance House’un kurucusu olan Çemberci, 15 senedir kondisyonerlik yapıyor.

15 yıldır kondisyonerlik yapıyorsunuz. Nedir kondisyonerlik tam olarak?

Asıl mesleğim profesyonel sporcuları çalıştırmak, yani kondisyonerlik yani fiziksel antrenörlük. Sporcuları, fiziksel özelliklerini geliştirmeye yönelik çalıştırıyorum. Şu anda Süper Lig’de bulunan İstanbul Büyükşehir Spor Kulübü A Erkek Voleybol takımının kondisyoneri ve kurucusu olduğum Nine Performance House’un baş antrenörüyüm.

Spor yapmaya ne zaman başladınız? Ailenizde veya yakın çevrenizde sizi spor yapmaya teşvik eden birileri var mıydı?

Ablam eski milli atlettir. Türkiye şampiyonlukları bulunuyor. Spor hayatıma atletizm ile başladım. Ablamla birlikte Enka Spor Kulübü’nde yıllarca yarışmalara katıldık. Ardından, Fenerbahçe Spor Kulubü’ne transfer oldum. Gençler Avrupa Şampiyonu oldum. Dünya çapında dereceler elde ettim ve sayısını bilmediğim kadar Türkiye rekorum mevcut. 7 yaşında başladım ve 22 yaşıma kadar devam ettim. Sonra büyük bir sakatlık geçirdim, devam edemedim, iş hayatına döndüm.

Sizce diyet mi, sağlıklı beslenme mi?

Tabii ki insan önce sağlıklı beslenmeyi bilmeli. Diyet yapmak kişiye göre değişir, kilolu bir insansa kilo vermek için, zayıfsa kilo almak için yapabilir. Bunun yanında spor yapmak çok önemli. Spor ile birlikte yapılan düzenli beslenme çok fit bir hale getirebilir sizi.

Fitness mı? Cardio mu?

Bu da kişinin ihtiyacına göre değişir. Kilolu insanların ağırlıklı olarak cardio yapması lazım ama fitness ile birlikte de yapabilirler. Bu, eğitmenin yaptırdığı antrenmana göre değişir. Cardio ağırlıklı bir antrenman yaptırabilir, bu antrenman sizi zayıflatabilir, kaslandırabilir, fitness ağırlıklı bir antrenmanla büyüyebilirsiniz.

Takviye gıdalar kalbe ve genel olarak vücuda zararlı mıdır?

İnsanın alması gerektiğinden fazla aldığı besin ve diğer gıdalar tabii ki zararlıdır. Gerektiği kadar alınmalı. Profesyonel sporcularda bunları biz test ediyoruz. Check-up yaptırıyorlar, kan testlerine bakılıyor; kasın ihtiyacı olan protein miktarı ne kadar, karbonhidrat miktarı ne kadar, bunların ölçümleri yapılıyor ve bunun sonucunda bir sistem oluşturuluyor. Bu sistemle sporcunun beslenme programı çıkarılıyor. Takviye gıdaların fazlası böbrekler yoluyla atıldığı için bilinçsiz kullanım ileride böbreklerde probleme yol açabiliyor. Yani kısacası, bilinçsizce kullanılan takviye gıdalar zararlıdır.

Sizce Türk insanı sporu severek yapıyor mu?

Şahsi fikrim; Türk insanı vücudunu ön plana çıkarmayı seviyor. Bu daha fazlaydı ama şuanda insanlar biraz daha bilinçlendi. Daha çok sağlık için yapmaya başladılar ve aslında sağlık için yapılan sporun fiziği ne kadar güzel gösterdiğini anlamaya başladılar.

Spor yapmanın gerektirdiği disiplinler nelerdir?

Spor yapmak insanı ciddi bir disipline sokar ve daha iyi hissetmesini sağlar. Serotonin salgılandığı için kendinizi mutlu hissedersiniz. Özellikle psikolojik rahatsızlıklara; örneğin depresyona faydası olduğu kanıtlandı. Düzenli yapılan spor, insanın hayatını daha düzenli ve disiplinli bir hale getirmeye başlar. Bütün kötü alışkanlıklardan uzak tutar, özellikle ailelerin çocuklarını profesyonel spora yönlendirmeleri lazım. Kişisel gelişim açısından da çocuklar için çok faydalıdır. Spor yapan çocuklar daha erken olgunlaşır, ayakları üstüne basan insanlar haline gelirler.

Nine Performance House’u açmaya nasıl karar verdiniz?

Üç yıl önce verdiğim bir karardı bu mekanı açmak. Kondisyoner olmak, profesyonel sporcuları çalıştırmak daha farklı bir olgu, daha farklı bir dinamikte çalışıyorsunuz. Bu yüzden insanlar bunun ne olduğunu öğrenmek ve birlikte çalışmak istediler. Ben de burayı açmaya karar verdim. Açtıktan sonra bir anda ilerledik ve iyi bir hal aldığımızı düşünüyorum.